Od czego można zacząć proces zmian w oparciu o Zarządzanie Zintegrowane?

LIPIEC 2018

Od szczerej i otwartej komunikacji, z nastawieniem na „komunikat ja”, czyli „jak ja się z tym czuję, co to dla mnie znaczy”. Bez obwiniania czy generalizowania wyrażamy nasze stanowisko w danej sprawie. w tym może pomóc trening asertywności i warsztaty otwartej komunikacji, które wyposażą pracowników w umiejętność prezentowania swojej opinii, z szacunkiem dla odmiennych poglądów drugiej osoby.

Drugi element jest z kategorii twardych. Zdarza się, że managerowie pytają pracowników – co byś ulepszył w swojej pracy? Jak to odbiera pracownik? Często jako krytykę. Można o to samo zapytać inaczej, np. tak: Co ci przeszkadza w Twojej pracy? Co, na poziomie procesów, powinno się zmienić, żeby ułatwić ci pracę?

Fundamentem ZZ jest po pierwsze wymiana informacji, po drugie ustalenie co nie działa, co przeszkadza i po trzecie wykorzystanie twardych procesowych rozwiązań danej sytuacji. Często okazuje się, że jest ono blisko, w głowach naszych pracowników. Wystarczy stworzyć im tylko przestrzeń do otwartości i kreatywności.

Czytaj więcej

Image Description

Panheri

Jesteśmy po to, by towarzyszyć Ci w procesie samoorganizacji, osiągania pełni i ewolucyjnego rozwoju.

Skontaktuj się z nami

ul. Polna 7
62-006 Kobylnica

+ 48 692 149 655